Poniedziałek, 17 Grudzień 2018
Znajdujesz się: Strona Główna/ NPRC
f

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

W roku szkolnym 2017/2018 nasza szkoła realizuje projekt MEN Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa - Priorytet III.

Celem projektu jest rozwijanie zainteresowań uczniów przez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, w tym zakup nowości wydawniczych. W ramach projektu uzyskaliśmy wsparcie finansowe na kwotę 15.000zł (wkład organu prowadzącego to 3.000zł) na zakup nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej.

Zakupione zostały powieści psychologiczne i obyczajowe spełniające oczekiwania dziewcząt oraz literatura fantasy, powieści przygodowe, wojenne spełniające oczekiwania chłopców. Wszystkie propozycje zakupu konsultowane były z uczniami, nauczycielami, rodzicami. Opiniowane również przez SU.

Na zebraniu z rodzicami dn. 19.09.2017 r. poinformowaliśmy o działaniach, które będziemy realizować w ramach projektu oraz omówiliśmy najważniejsze zagadnienia dotyczące wpływu czytania na rozwój młodzieży. Zachęciliśmy rodziców do współpracy i korzystania z księgozbioru biblioteki szkolnej.

Plan realizacji działań w roku szkolnym 2017/2018 >>>



Biblioteka poleca
Na jesienne wieczory…. Pożycz , przeczytaj bo warto

W niewielkiej miejscowości na zachodnim wybrzeżu Szwecji, wśród małej, zamkniętej społeczności, gdzie wszyscy się znają i wszystko o sobie wiedzą – w jednym z domów odkryto zwłoki młodej kobiety. Początkowo wszystko wskazuje na samobójstwo, okazuje się jednak, że Alex została zamordowana. Prywatne śledztwo rozpoczyna Erika Falck – pisarka i przyjaciółka Alex z dzieciństwa, do której dołącza miejscowy policjant Patrik Hedström.


Działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa





W celu upowszechniania czytelnictwa pierwszoklasiści uczestniczyli w lekcjach bibliotecznych „Biblioteka szkolna i jej zbiory”. W ramach akcji ,,Czytamy polską literaturę” 26 października 2017 w udekorowanej czytelni szkolnej uczniowie klas: IaLO, IIIaLO, IIIbLO, IIIat, IIIet i IVet razem z nauczycielami głośno czytali ,,Wesele” S. Wyspiańskiego. Dodatkową atrakcją była prezentacja multimedialna filmowej adaptacji Wesela” oraz występ ucznia kl. 3at, który zaprezentował wszystkim swoje umiejętności gry na akordeonie. Wspólne czytanie było świetną okazją do przeżycia intelektualnej przygody, wysłuchania pięknych interpretacji czy poznania się trochę z innej strony. Dzięki współpracy z innymi bibliotekami uczniowie klasy II ct wzięli udział w lekcji zorganizowanej przez Bibliotekę Pedagogiczną w Sochaczewie. Młodzież poznała księgozbiór oraz warsztat informacyjno–bibliograficzny biblioteki. Uczniowie mieli możliwość założenia karty bibliotecznej i samodzielnego korzystania z elektronicznego katalogu INTEGRO.

Na korytarzu szkolnym przy bibliotece została powieszona tablica, na której umieszczane są informacje na temat nowości bibliotecznych, i akcji okolicznościowych:

• ,,Mikołaj z książką”- propozycje prezentów świątecznych
• ,,Walentynki’’- książki dla zakochanych
• Uczniowie biorą udział w międzyklasowej rywalizacji dotyczącej największej ilości przeczytanych książek. Informacje na temat stanu czytelnictwa umieszczane są na tablicy.
• Młodzież naszej szkoły brała udział w powiatowym konkursie ,,Selfie z książką”
• Uczniowie klas Technikum pod kierunkiem wychowawców zrealizowali różne projekty edukacyjne promujące czytelnictwo: ,,Czytać czy oglądać”, ,,Tydzień z książką”, ,,Kto czyta, żyje podwójnie’’. Wyniki pracy nad projektem ,,Czytać czy oglądać” prezentowane w formie plakatu zamieszczone są na tablicy informacyjnej.



W XV edycji Powiatowego Konkursu ,,Tę książkę warto przeczytać” Weronika Krawczyk ucz. kl.3aLO zdobyła drugie miejsce. Zachęcała do przeczytania książki ,,Był sobie pies” W. B. Camerona. To poruszająca opowieść o przyjaźni między czworonogiem a człowiekiem, która jest w stanie przetrwać wszelkie przeciwności losu. Weronika zainteresowała słuchaczy. Otrzymała nagrodę książkową i pamiątkowy dyplom.



Niewypowiedziane pragnienia, bolesna przeszłość i głęboko skrywane grzechy są dla Owena największą inspiracją. Utalentowany malarz kolekcjonuje anonimowe wyznania i przenosi je na płótno, zamieniając słowa w obrazy, w których ukrywa też własne tajemnice.

Auburn pojawia się w jego galerii akurat wtedy, gdy Owen szuka asystentki. Dziewczyna od kilku lat walczy o odzyskanie normalnego życia i desperacko potrzebuje pieniędzy. Zakochanie się w przystojnym malarzu nie jest częścią jej planu, ale przekorne przeznaczenie stawia na swoim. Wydaje się, że Owen jest dla niej szansą na znalezienie ukojenia i wsparcia, a ona dla niego natchnieniem i nowym kolorem w autoportrecie.

Wzajemne uczucie dodaje życiu barw, jednak tajemnice zaczynają tworzyć rysy na ich związku. Auburn odkrywa, że przeszłość ukochanego może odebrać jej to, co dla niej najważniejsze. Głos serca podpowiada jednak, że miłość wymaga największych poświęceń.

Projekt i implementacja strony: A. Adamczyk
Administrator Web & DBMS: A. Urbaniak, K. Gensler
Pod kierunkiem nauczycieli: K. Kocimska, K. Rymarz
Zespół Szkół CKP @2017